Sidor

måndag 22 mars 2010

Islägesrapport

Just nu, håller våren på att komma. En hastig inspektion igår gav vid handen att isen smälter med väldig fart - sedan förra veckan hade mycket hänt. I sunden är långa partier öppna och blanka och ute till havs svallar vattnet redan fritt. Det känns skönt att ha förstahandsinformation om den saken.

Mycket vill ha mer. Och mitt huvud är fullt just nu. Fullt av ett besked som jag fick idag.

Fullt, fullt, fullt. Overload&Error. Måste. Tänka. På. Om. Och försöka fatta lite. Ikväll skall jag gå hem och dra täcket över huvudet - sådär som man gör med en papegojbur då man vill ha tyst på tjattret från dess rödgröna invånare. Imorgon ska jag sen försöka fatta vad dethär riktigt innebär. Och sansa mig lite.

Igår, var vi på Liljendalrevyn med Mo&Mof. Det är en årlig tradition med nostalgifaktor.

I år, fick vi lära oss att andra må ägna sig åt facebook och twitter, men i Liljendal har man föjsbookin och (fågel)kvitter. Jag kan inte låta bli att tycka att det låter ganska klokt.

1 kommentar:

  1. Nyfiken, nyfiken, nyfiken (sen då du lugnat ner papegojorna och hunnit tänka lite). Kram.

    SvaraRadera