Sidor

onsdag 8 december 2010

Glöggkörens fjärde övning

Helsingfors är ett snökaos. Jag har gett upp alla försök att vara chick och bara helt sonika dragit upp de randiga skaften på yllesockorna över byxbuntarna för att slippa få snö i skorna. Jag ser alltså ut som Mora-Nisse på väg att vinna något av de nio Vasa-lopp han lyckades vinna. Det är ganska bra för någon som alltid hatat skidåkning innerligt.

Glöggkören sammanträdde till sin fjärde övning denna morgon. Jag höll på att försena mig radikalt på grund av att man liksom inte riktigt tar sig fram som någon Mora-Nisse i snöeländet. Bara två övningar kvar till den stora "konserten" nästa vecka. Fatalt. Jag har visserligen lyckats hålla mig utanför alla förtroendeuppdrag som inkluderar taktinstrument och skrammelattiraljer men jag vet fortfarande inte om jag är sopran eller någonting annat. Jag klämmer bara i så gått det går i the drummer boy - parampampampam.

I eftermiddags köpte jag en julstjärna som ser ut som en julstjärneraket - om man nu kan föreställa sig någonting sådant. Sedan grävde jag fram adventsljusen ur garderoben och så var den julpyntningen avklarad. Nu kan det få bli jul när det vill. För all del, varsågod bara.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar