Sidor

torsdag 3 december 2009

Allt klart!

En deletapp är uppnådd.
I morgon går Biografiskt lexikon för Finland II till tryckeriet och den senaste tidens dödlinjestress är därmed över. Så skönt, så skönt såskönt såsköntsåskönt.

På fredag skall jag ta ut övertidstimmar och sluta tidigt. Dricka lite bubbel och vara glad.

Dessutom var det någon som ringde mig idag och sa att jag får pengar. Kan jag vänligen uppge mitt kontonummer? Jasså, jaha. Tackarochbockar. Så roligt så roligt. Sånt händer inte alla dagar.

Och sen har jag blivit bjuden på en så fin fest att lilla Mommo där hemma kommer att få stora dåndimpen då jag ringer ikväll och berättar om allt (särskillt då om menyn...). Och Mofa kommer att vara stolt. Sånt är viktigt.

- Tänk om alla dagar kunde vara som den här? Men då skulle det väl inte kännas riktigt lika bra som det gör nu...

4 kommentarer:

  1. Härligt och grattis! Men du gav väl inte ut kontonumret...? :P

    Betyder det förresten att ditt jobb är slut eller är det direkt fortsättning med Biografiskt lexikon för Finland III?

    SvaraRadera
  2. Jättefint jobbat! Grattis :)

    Låter som en riktigt bra dag :) Fast kontonummergrejen var väl bara bluff och båg??

    Hälsa dom andra BLF:arna, särskilt Antti, och gratulera från mig.

    SvaraRadera
  3. Nej, inte tar det slut inte, fortsätter direkt med del III...
    Och beträffande kontonumret su utryckte jag väl det lite luddigt - det låg faktiskt en stipendieansökan bakom den oförmodade frågan så det lär nog vara helt ok :)

    SvaraRadera