Sidor

fredag 9 april 2010

Fly me to the moon...

Det är en härlig känsla att gå till jobbet om morgonen utan skavsår. Med ett paraply som kan flyga mig vart jag vill och ett par fötter som kan gå dit jag får lust att gå.

Gatan utanför regeringsborgen håller på att grävas upp. Men det blir inte mycket med grävandet för urberget tittar fram redan cirka 20 centimeter under asfalten. Finlands ledning står bokstavligen stadigt på den fennoskandiska urbergssköldens granit.

Hålet i gatan är omgärdat av stängsel och då jag går förbi med mitt svängande paraply står där tre stycken sysslolösa grävarbetare som tittar ner i gropen och lutar sig mot stängslet. Den ena är uppenbarligen ifärd med att berätta en rolig historia för de andra. Då jag går förbi uppsnappar jag bara den lösryckta poängen:
- Nej men se, du har ju ärvt din morsas håriga rygg...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar